Рубрики

ОСББ

«БУДУЙ СВОЄ» – це програма підтримки підприємництва створена Ощадбанком


КНП "Центр первинної медичної допомоги м. Бахмута"


Урядова "гаряча лінія" для громадян з порушенням слуху

Центр допомоги учасникам АТО


Поліція охорони Національної поліції України



Хто онлайн

Зараз на сайті 0 користувачів та 331 гість.

Урядовий портал

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення міської ради

Переглядів: 998

Про внесення змін до порядку залучення пайового внеску замовників на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури у місті Соледарі

Цей аналіз регуляторного впливу (далі – Аналіз) розроблений з метою

компенсації витрат бюджету міста на відтворення інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара, створення системи реалізації норм чинного законодавства щодо залучення замовників до благоустрою території міста, відповідно до статті  40 Закну України „Про регулювання містобудівної діяльності”, керуючись Законами України „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про архітектурну діяльність”, „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, „Про інвестиційну діяльність”, „Про благоустрій населених пунктів”, „Про оподаткування прибутку підприємств”, „Про податок на додану вартість”, статтями 26, 27, 28, 31, 59 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” та визначає правові, організаційні засади реалізації проекту рішення Соледарської міської ради „Про внесення змін до порядку залучення пайового внеску замовників на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури у місті Соледарі ”, як регуляторного акту.

1)    Визначення проблеми

Обмеження коштів бюджету міста  зменшує створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури  міста Соледара (об'єми  виконання робіт по будівництву, реконструкції об’єктів благоустрою, інженерних мереж, транспортної та соціальної інфраструктури з урахуванням  соціально-економічного значення). Така проблема не може бути вирішена за рахунок коштів бюджету міста. Законом України „Про регулювання містобудівної діяльності”  статтею  40 „Пайова участь (внесок) замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту” дозволяють органам місцевого самоврядування залучати кошти (пайова участь (внесок))  замовників, які мають намір здійснити будівництво об'єкта містобудування у місті Соледарі взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста крім випадків, передбачених чинним законодавством. 

Пайова участь (внесок) замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара полягає у відрахуванні замовником до Соледарського місцевого бюджету коштів для забезпечення створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.

До пайової участі (внеску) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара не залучаються замовники у разі здійснення будівництва:

  1. об'єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів  або Соледарської міської ради за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджетів; 
  2. будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;
  3. будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;
  4. індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею  до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;
  5. об'єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних  конкурсів або аукціонів;
  6. об”єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об”єктів соціальної інфраструктури;
  7. об'єктів, що споруджуються замість тих, що  пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;
  8. об”єктів, передбачених Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, за рахунок коштів інвесторів.

Окремі ділянки території міста мають різну містобудівну цінність. Вона обумовлюється рекреаційною цінністю, місцезнаходженням земельної ділянки та умовами її транспортної доступності до центру міста і до основних зон тяготіння ; близькістю до джерел інженерного забезпечення; насиченістю об’єктами обслуговування; щільністю інженерного забезпечення; природними, екологічними та іншими факторами.

Вищезазначені відмінності формують диференційні платежі пайових коштів у розвитку інфраструктури міста – додатковий прибуток, який виникає у забудовника внаслідок того, що об’єкти розміщенні на земельних ділянках більш високої містобудівної та рекреаційної цінності, яка забезпечує певні соціально-економічні переваги.

Розмір пайової участі (внеску) замовників (юридична або фізична особа) які мають намір здійснити будівництво об'єкта містобудування у місті Соледарі на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури на території  міста Соледара пропонується визначати розрахунок розміру пайової участі (внеску) замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара  з базовим відсотком загальної вартості будівництва об'єкта містобудування.

Величина пайової участі (внеску) замовника у створенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара  визначається у договорі відповідно до встановленого розміру пайової участі (внеску) замовника від загальної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування.

Разовим внеском пайових коштів замовників компенсуються витрати міста, необхідні для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара, а також компенсуються економічні наслідки, пов’язані зі змінами характеру використання території.

2) Цілі державного регулювання

Створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів.

Замовник, який має намір здійснити будівництво об'єкта містобудування у населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою статті  40 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності”.

3)Альтернативні способи досягнення цілей державного регулювання

 

1) фінансування створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста за рахунок коштів бюджету міста. З метою компенсації витрат бюджету міста на відтворення інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара, створення системи реалізації норм чинного законодавства щодо залучення замовників до благоустрою території міста.

Виводи - ця альтернатива  не дає можливості виконати об’єми робіт з відтворення інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара  в повному обсязі. 

2) не залучати кошти замовників (юридична або фізична особа), які мають намір здійснити будівництво об'єкта містобудування в місті Соледарі і не фінансувати з бюджету міста роботи, пов’язані із створенням і розвитком інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.

Виводи - даний спосіб неприйнятний тому, що призведе до погіршення інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.

3) при фінансуванні робіт з створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара частково за рахунок залучення пайового внеску замовника компенсуються витрати місцевого бюджету, а також компенсуються економічні наслідки, пов’язані зі змінами характеру використання території.

Виводи - даний спосіб дає можливості  виконати об”єми робіт з відтворення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара в більшому обсязі.

4) Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

  1. визначення Порядку регулювання організаційних та економічних відносин щодо залучення пайового внеску замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара, пов'язаного з відрахуванням замовником до Соледарського місцевого бюджету коштів для забезпечення створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара  у разі здійснення будівництва (реконструкції);
  2. визначення відповідальної структури виконавчого комітету Соледарської міської ради по виконанню розрахунків величини пайового внеску (участі) замовника у створенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара ;
  3. встановлення розмірів оплати робіт і послуг, які виконуються при визначенні пайових коштів, що залучаються до цільового фонду пайового внеску замовника у створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара;
  4. укладання договорів про сплату  пайового  внеску замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара.

5)         Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Залучення пайового внеску замовників до Соледарського місцевого бюджету компенсуються витрати міста, необхідні для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Соледара, а також компенсуються економічні наслідки, пов’язані зі змінами характеру використання території.

6) Визначення очікуваних результатів прийняття акта

У разі прийняття запропонованого акту збільшуються надходжень до місцевого бюджету за рахунок пайових коштів замовників, які мають намір здійснити будівництво об'єкта містобудування .

№ п/п

Суб”єкти

Вигоди

Витрати

1.

Органи влади

Збільшення надходжень до місцевого бюджету для  створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста

Витрати на підготовку документації

2.

Суб”єкти господарювання

Врегулювання порядку пайового внеску замовників, встановлення чітких прав та обов”язків; прозорість дій місцевих органів

Розмір

пайового

внеску

3.

Населення

Покращення стану інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста; збільшення витрат на соціальну сферу

 

7) Обґрунтування строку дії акта

Термін дії запропонованого регуляторного акту необмежений, із

можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі змін чинного законодавства України чи інших  необхідних випадках.

8) Показники результативності акта

Показники результативності зазначеного рішення передбачається  визначити за наступними критеріями:

а) статистичні показники, пов”язані з дією акту: надходження до місцевого бюджету; кількість новостворених об”єктів;

б) формування цільового фонду;

в) створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.

9) Визначення заходів з відстеження результативності акта

Після прийняття та вступу в дію рішення Соледарської міської ради здійснюється базове відстеження результативності дії акту. За результатами зазначеного строку буде встановлюватися повнота та ефективність введення в дію регуляторного акту, повторне через рік.

У випадку виявлення неурегульованих і проблемних моментів, які визначаються шляхом якісних і кількісних показників даного акту буде розглядатися можливість їх виправлення шляхом внесення відповідних змін.

Начальник відділу архітектури і містобудування
Соледарської міської ради-головний архітектор міста                І.М.Соколенко