Головне меню

Бахмутський вісник - Проекти розвитку

ОСББ

Ресурсний центр підтримки ОСББ міста Бахмут

«БУДУЙ СВОЄ» – це програма підтримки підприємництва створена Ощадбанком


Комунальний заклад охорони здоров’я «Центр первичной медицинской (медико-санитарной) помощи Бахмутского городского совета»


Урядова "гаряча лінія" для громадян з порушенням слуху

Центр допомоги учасникам АТО


Поліція охорони Національної поліції України



Оновлення

Статистика сайту

Зараз на сайті 0 користувачів та 26 гостей.

Рекомендуємо

Донецька обласна державна адміністрація

«Сучасний класний керівник. Який він?»

Переглядів: 8437
04.03.2013 - 08:32
«Сучасний класний керівник. Який він?»

27 лютого, у рамках проведення міського семінару заступників директорів з виховної роботи, Артемівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 радо зустрічала гостей.

Тема зустрічі - «Компетентний класний керівник із новими ідеями та технологіями в сучасній системі виховання».

Прагнення до змін, зняття певних обмежень на використання нових форм роботи сприяло зародженню широкого руху в інноваційній діяльності класних керівників. Нами здійснюється постійний пошук і впровадження нових максимально ефективних моделей системи виховної діяльності навчальних закладів, технологій виховання, результатом яких є сприяння формуванню адаптованої до змінних умов, активної, діяльної, творчої особистості.

Для розв’язання цих задач робота семінару була побудована за технологією «Метод проектів». Тобто протягом семінару вивчалася проблема, планувалися кроки для її розв’язання, презентувався результат діяльності.

Заступники були постійно задіяні до активного сприймання матеріалу.  Для визначення вимог до сучасного класного керівника застосовувався метод «асоціативний кущ», потім в групах розроблявся алгоритм дій заступника директора з виховної роботи щодо формування рівня професійної компетентності класного керівника. В результаті роботи, ми побачили всі якості компетентного класного керівника в образі ідеального вихователя Мері Поппінс. Вона завжди з’являється вчасно, має особистий вплив на дітей та їх батьків, виховує власним прикладом.

З метою підвищення виховної функції школи, сприяння піднесенню престижу класного керівника, стимулювання його до опанування новими педагогічними технологіями та розвитку творчого потенціалу, ми, як управлінці, повинні здійснювати науково-методичний та психолого-педагогічний супровід впровадження інновацій у виховний процес та формувати методичну культуру педпрацівників. А найрезультативнішою формою роботи класного керівника при формуванні професійної майстерності є самоосвіта. Як організувати самоосвітню діяльність класних керівників, з досвіду роботи виступила керівник міського методичного об’єднання класних керівників, заступник директора з ВР НВК №11 Лавренко Олена Олександрівна.

Потім в групах заступники підібрали до запропонованої технологій (інформаційно-комунікаційні, інтерактивні, ігрові) форми  проведення класних годин.

Для семінару були підібрані такі форми роботи, як групові (групи  постійного та змінного складу), елементи тренінгу, використання ІКТ тощо. Всі заходи проводились у формі «педагогічного дуету». В парі з класними керівниками працювали інші працівники школи (бібліотекар, практичний психолог, педагог-організатор). Заходи були сплановані так, що ролі класного керівника в кожному дуеті різні (ведучий, помічник, або працює інтегровано в парі).  Задача заступників полягала у тому, щоб проаналізувати: елементи яких технологій використовуються під час проведення заходів та доцільність роботи «педагогічного дуету». 

Класний керівник 4-А класу Горбачова А.В. разом зі своїми учнями завітала до бібліотеки де Безмін Т.М. знайомила учнів з довідковою літературою та запрошувала на «Екскурсію до зоопарку».

До гри-подорожі на острів 6-А клас разом з класним керівником Березовською Н.В. запросила практичного психолога Нескоромну Н.Ю. Разом вони створювали умови для того, щоб діти вчилися спілкуватись.

В 11-А класі діти готували до заходу презентації на тему тих протиріч, які є у світі  і які поділяють суспільство на групи (релігія, гроші, субкультури).  А потім кожен з учнів в грі «Зроби крок уперед» зміг відчути, яка соціальна нерівність існує в світі. Діти чудово «вжилися» в образи та щиро ділилися з оточуючими своїми відчуттями. Захід  пройшов на емоційному рівні, не залишивши сторонніми ні учнів, ні гостей.

Методична культура формується паралельно з майстерністю, мистецтвом виховання, спілкування, але суть її полягає в узагальненні, осмисленні особистого педагогічного досвіду й переходу на вищий рівень професіоналізму. Таким чином,  робота семінару була спрямована на досягнення того, щоб кожний керівник на своєму рівні зміг забезпечити оптимальні умови роботи для тих, ким керує. При обговорені заходів відзначалась цікава ідея проведення заходів у формі «педагогічного дуету», відзначалися позитивні сторони такої форми роботи, надавалися рекомендації щодо покращення ефективності такої роботи.

В практичному блоці заступники директора познайомились з результатами свого бачення компетентного класного керівника та порівняти результати з анкетуванням батьків та учнів. Познайомились з технологією «Моніторинг: кваліметричні методики в управлінській діяльності керівника» та методикою «Оксфордські дебати». Нові форми роботи не залишили учасників семінару байдужими. Дебати пройшли дуже активно, а програму для кваліметричної оцінки роботи класних керівників кожен бажаючий отримав у електронному вигляді.

Отже, на семінарі ми прислухалися до думки дітей, для яких класний керівник - це друг, підтримка, вихователь, або просто «друга мама». І ніякі старі чи нові технології не повинні йому заважати бути таким. Він повинен підтримувати дитину, стимулювати її розвиток, не замінювати саморозвиток дитини власними дорослими висновками та думками, а надавати можливість дитині рухатись самостійно та робити власні помилки, долаючи власні перешкоди.  А заступники директора в свою чергу повинні надавати такі ж можливості для самовдосконалення класним керівникам. Закінчився захід притчею  про метелика та  теплими словами від учасників семінару, які вони залишили у листах спостережень та на парасолі Мері Поппінс.

 

Директор школи                      Р.А.Говорун

27 лютого, у рамках проведення міського семінару заступників директорів з виховної роботи, Артемівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 радо зустрічала гостей.27 лютого, у рамках проведення міського семінару заступників директорів з виховної роботи, Артемівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 радо зустрічала гостей27 лютого, у рамках проведення міського семінару заступників директорів з виховної роботи, Артемівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 радо зустрічала гостей27 лютого, у рамках проведення міського семінару заступників директорів з виховної роботи, Артемівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 радо зустрічала гостей27 лютого, у рамках проведення міського семінару заступників директорів з виховної роботи, Артемівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 радо зустрічала гостей27 лютого, у рамках проведення міського семінару заступників директорів з виховної роботи, Артемівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 радо зустрічала гостей27 лютого, у рамках проведення міського семінару заступників директорів з виховної роботи, Артемівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 радо зустрічала гостей.27 лютого, у рамках проведення міського семінару заступників директорів з виховної роботи, Артемівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 радо зустрічала гостей.27 лютого, у рамках проведення міського семінару заступників директорів з виховної роботи, Артемівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 радо зустрічала гостей.

Останні статті на сайті


Пошук

Анонс

Калькулятор енергоефективності
Калькулятор енергоефективності
Програма  державної  підтримки  населення,  ОСББ  та ЖБК до впровадження енергоефективних заходів

Актуально