19 липня Державна архітектурно-будівельна інспекція разом із Державним агентством із питань електронного урядування, Міністерством юстиції України та координатором проектів ОБСЄ в Україні презентували оновлену електронну послугу із подання повідомлення про початок будівельних робіт.
Перша в Україні повністю автоматизована е-послуга – без втручання посадової особи – стосується будівництва, здійснюваного на підставі будівельного паспорта. До нього належить зведення індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових та дачних будинків заввишки не більше двох поверхів (площею – не більше за 300 м2). Також – господарських будівель та споруд, зокрема, гаражів, розташованих на присадибних, дачних і садових земельних ділянках.
Торік в Україні було розпочато 51 тисячу будівництв на основі будівельного паспорта. А це 75% загальної кількості документів декларативного характеру про початок будівельних робіт.
«Сучасні технології дозволили вперше в Україні запустити е-послугу без втручання посадової особи. Дані з повідомлення автоматично потраплятимуть до реєстру, і громадяни, які будують, на 100% будуть захищені від зловживань як із боку державних службовців, так і з боку недобропорядних забудовників. А ДАБІ зможе гарантувати прозорість, швидкість та доступність надання своїх послуг», – відзначив голова Державної архітектурно-будівельної інспекції Олексій Кудрявцев.
Що змінилося?
Електрона послуга зазнала двох новацій. По-перше, відтепер із поданням такого повідомлення внесення даних до Реєстру дозвільних документів ДАБІ здійснюватиметься цілком автоматично – без участі посадовців. Раніше, незважаючи на декларативний характер послуги, такі повідомлення все ще підлягали попередньому розгляду співробітниками відповідних органів влади.
Проте ключове доопрацювання е-послуги полягає у налагодженні електронної взаємодії з Державним реєстром речових прав на нерухоме майно Мін’юсту. Тепер громадянин, заповнюючи відповідну електронну форму, не матиме потреби вносити всі дані про свою земельну ділянку власноруч. Якщо зазначити тільки кадастровий номер і натиснути «Запитати дані», вся необхідна інформація відобразиться в електронній формі повідомлення автоматично.
Таке суттєве спрощення мінімізує можливість громадянина припуститися помилки при заповненні е-форми. А це важливо з огляду на те, що повідомлення про початок будівельних робіт може слугувати підставою для оформлення права власності на об’єкт будівництва, в тому числі – недобудову. Що також немалозначно – електронна взаємодія з реєстром Мін’юсту мінімізує ризики махінацій із боку недоброчесних громадян.
«Збільшення кількості онлайн-послуг є одним із пріоритетів державних органів влади. Ми збільшуємо кількісні та якісні характеристики взаємодії всіх реєстрів між собою – не тільки тих, що належать Міністерству юстиції. Крок за кроком ми наближаємося до того, що в майбутньому 90% усіх послуг, які надає держава, будуть електронними. Саме мінімізація спілкування чиновника з громадянами та бізнесом унеможливить будь-яку корупційну складову. Це – світова тенденція. Іншого шляху у нас немає», – зазначила Олена Сукманова, заступник Міністра юстиції України з питань державної реєстрації.
Уже доступно 14 електронних послуг у сфері будівництва
Нагадаємо, що Державне агентство з питань електронного урядування разом із Державною архітектурно-будівельною інспекцією та за підтримки координатора проектів ОБСЄ в Україні загалом уже запровадили 14 електронних послуг у будівельній сфері.
«Послуги ДАБІ стали одними з перших в Україні, які наше Агентство перевело в електронний формат. Тепер таких послуг уже понад 50, і всі вони доступні на Урядовому порталі. А до кінця року їхня кількість зросте до 100. Таким чином, у громадян та бізнесу з’явиться більше можливостей не відвідувати державні органи, а отримувати послуги он-лайн – швидко, зручно та прозоро», – відзначив Олександр Риженко, голова Державного агентства з питань електронного урядування.
Окрім подання повідомлення про початок будівельних робі, до цього переліку електронних послуг у сфері будівництва також належать подання повідомлення про початок підготовчих робіт, реєстрація декларації про введення будинку в експлуатацію, а також – ліцензування будівельної діяльності.
Всі зазначені послуги (окрім ліцензування) стосуються об’єктів будівництва, що за класом наслідків належать до класу СС1. А це сукупно – близько 80% усього будівництва в Україні, в тому числі й приватного. Таким чином, сьогодні громадяни можуть повідомляти як про початок будівництва, так і про його завершення – он-лайн.
За словами Джеффрі Ерліха, старшого спеціаліста координатора проектів ОБСЄ в Україні, переведення регуляторних функцій у сфері економічної діяльності у цифровий формат підсилює дотримання принципів належного урядування та сприяє економічному зростанню, що є також складовими комплексного розуміння безпеки в межах ОБСЄ.
Електронні послуги у сфері будівництва доступні на оновленому Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі «Електронні послуги», а також – на сайті електронних сервісів ДАБІ e-dabi.gov.ua.
Останні статті на сайті
- Новації Закону № 4015-ІХ: справляння військового збору роботодавцями
- Для платників єдиного рахунку: заповнення реквізиту «Призначення платежу»
- До яких податкових інспекцій звертатись мешканцям Донеччини
- Пенсійне забезпечення військовослужбовців
- Як подати заяву на призначення пенсії по інвалідності
- Якісна та сучасна реабілітація: як допомагають людям з інвалідністю у державних установах Мінсоцполітики
- Скільки ФОП повинен платити податків за працівників у 2024 році
- Коли та за якою ставкою сплачується військовий збір платниками єдиного податку третьої групи?
- Новації Закону № 4015-ІХ: військовий збір для ФОП – платників Єдиного податку першої, другої та четвертої групи
- У межах платформи «Діалог влади та бізнесу» обговорили підтримку суб’єктів господарювання агропромислового комплексу Донецької області