Рубрики

ОСББ

«БУДУЙ СВОЄ» – це програма підтримки підприємництва створена Ощадбанком


КНП "Центр первинної медичної допомоги м. Бахмута"


Урядова "гаряча лінія" для громадян з порушенням слуху

Центр допомоги учасникам АТО


Поліція охорони Національної поліції України



Хто онлайн

Зараз на сайті 0 користувачів та 111 гостей.

Артемівське відділення Донецької ТПП

Якість та вартість комунальних послуг

Переглядів: 960
19.03.2018 - 07:57

У нашому житті є речі, які кожен вибирає для себе сам. Наприклад, купуючи товари чи продукти харчування, ми робимо вибір, виходячи з власних фінансових можливостей та якості, котра нас задовольняє. Але коли йдеться про комунальні послуги, то ми вимушені "брати, що дають" (і за ціною, і за якістю). Проте ці послуги теж мають параметри якості, що прописані у Законі України "Про житлово-комунальні послуги". Розглянемо, які ж показники визначає законодавство щодо якості послуг централізованого опалення, постачання гарячої і холодної води, електропостачання та  газопостачання.

Послуга

Кількісні та якісні показники

Централізоване опалення

Своєчасний початок і закінчення опалювального сезону (протягом трьох діб із середньодобовою температурою 8 °С).

Безперебійне надання послуг протягом усього опалювального сезону.

Температура повітря в житлових приміщеннях (за умови їх утеплення) відповідає діючим нормам і правилам ‒ 18 °С (у наріжних кімнатах – 20 °С).

Централізоване постачання гарячої води

Безперебійне або згідно із затвердженим графіком надання послуги.

Забезпечення температури гарячої води в точці розбору не нижче 50 °С і не вище  75 °С.

Склад і властивості води згідно з державним стандартом на питну воду, вимогами санітарного законодавства та дозволами Держспоживстандарту.

Централізоване

постачання холодної води

 

Безперебійне або згідно із затвердженим графіком надання послуги.

Склад і властивості води згідно з державним стандартом на питну воду, вимогами санітарного законодавства та дозволами Держспоживстандарту.

Централізоване

водовідведення

 

Безперебійне надання послуги.

Електропостачання

Безперебійне надання послуги.

Параметри та характеристики електроенергії згідно з нормативами (напруга в мережі повинна становити 220 В)[1].

Газопостачання

 

Безперебійне надання послуги.

Параметри і характеристики газу згідно з нормативами (тиск у мережі, параметри якості газу).

 

[1]За п. 41 Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою КМУ від 26.07.1999. № 1357 споживач має право на отримання електричної енергії, якісні характеристики якої визначені державними стандартами України.

___________________________________

Перерахунок розміру плати за комунальні послуги здійснюється за умови відхилення кількісних та якісних показників послуг від нормативних. При цьому законодавством встановлено допустимий строк відхилення і лише у випадку його перевищення виконавець послуг зобов’язаний здійснити перерахунок.

Законодавством визначено, що у разі ненадання або надання не в повному обсязі житлово-комунальних послуг, зниження їх якості, споживач має право на зменшення розміру плати за надані послуги, а в окремих випадках плата взагалі не справляється.

Нижче ви можете ознайомитися з допустимими нормами відхилення показників комунальних послуг та розмірами зменшення плати за них.

Показник

Допустимий термін/межі відхилення показників

Розмір зменшення плати

Централізоване опалення

Прострочення терміну початку або дострокове завершення опалювального сезону

Не визначено

За кожну добу перевищення допустимого строку відхилення плата за надані послуги зменшується на 3,3% місячної плати

Перерва у наданні послуги

12 годин на добу

(один раз на місяць)

Плата за надані послуги зменшується на 3,3% місячної плати за кожну добу перевищення допустимого строку відхилення

Фактична температура в приміщеннях нижча за нормативну

12 годин на добу

(один раз на місяць)

Плата за надані послуги зменшується за кожен градус відхилення від +18 °С до +12 °С у житлових приміщеннях (у наріжних кімнатах – від +20 °С до +14 °С) на 5% плати за період відхилення (протягом усього строку відхилення). При температурі в житлових приміщеннях нижче ніж +12 °С (у наріжних кімнатах нижче ніж +14 °С) оплата за опалення не справляється

Централізоване постачання гарячої води

Перерви у наданні послуги

Не більш ніж 6 годин на добу (при цілодобовому водопостачанні) та не більш ніж 30% загального часу надання послуги за затвердженим графіком (не більше 2 разів на місяць).

Плата за надані послуги зменшується на 3,3% місячної плати за кожну добу перевищення допустимого строку відхилення

Фактична температура гарячої води в точці розбору не відповідає нормативам.

Не більше ніж 2 хвилини після відкриття водорозбірного крана.

При температурі гарячої води: 1) понад +50 °С – плата справляється згідно з установленим тарифом; 2) від +45 °С до 49 °С – плата зменшується на 10% за весь строк відхилення; 3) від +40 °С до 44 °С − плата зменшується на 30% за весь строк відхилення; 4) нижче ніж +40 °С − плата справляється за весь строк відхилення за тарифами на послуги з централізованого постачання холодної води

Склад і властивості води не відповідають державному стандарту на питну воду, вимогам санітарного законодавства та дозволам Держспоживстандарту

Не допускається.

В окремих випадках місцеві органи виконавчої влади або органит місцевого самоврядування мають право тимчасово визначати норми споживання, кількісні та якісні показники та режими надання послуг в порядку, що визначається постановою КМУ від 21.07.2005 р. № 630

Плата за надані послуги зменшується на 10% за весь строк невідповідності складу і властивостей води

Централізоване постачання холодної води

Перерви у наданні послуги

Не більш як 6 годин на добу при цілодобовому водопостачанні та не більш як 30% загального часу постачання води за затвердженим графіком (не більше ніж два рази на місяць)

Плата за надані послуги зменшується на 3,3% місячної плати за кожну добу перевищення допустимого строку відхилення

Склад і властивості води не відповідають державному стандарту на питну воду, вимогам санітарного законодавства та дозволам Держспоживстандарту

не допускається (або згідно з абзацом першим п. 7 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. N 630)

Плата за надані послуги зменшується на 20% за весь строк невідповідності складу і властивостей води

Централізоване водовідведення

Перерви у наданні послуги

Одна доба на місяць (з 6 до 24 год)

Плата за надані послуги зменшується на 3,3% місячної плати за кожну добу перевищення допустимого строку відхилення

Електропостачання

Перерва у наданні послуги

Не визначено

У разі тимчасового припинення електропостачання з вини енергопостачального підприємства, воно несе відповідальність згідно з умовами договору у розмірі двократної вартості недовідпущеної споживачу електричної енергії

Параметри якості не відповідають зазначеним у договорі

Коливання електричної напруги допускаються у межах 210-230 В

Енергопостачальник сплачує 25% вартості такої енергії

Газопостачання

Мінімальний тиск газу перед газовими приладами менший ніж мінімально допустиме значення, що передбачено нормативними документами на газові прилади (пристрої)

Не визначено

Плата за газопостачання з дня подання заяви до дня відновлення подачі газу з мінімально допустимим тиском не здійснюється

Якість газу не відповідає умовам ГОСТ 5542-87 «Газы горючие природные для промышленного и комунально-бытового назначения. Технические условия»

 

 

Не визначено

Плата за газопостачання зменшується пропорційно зменшенню кожного з параметрів якості газу, встановлених ГОСТ 5542-87, з дня встановлення факту таких змін до дня їх відновлення

Як здійснити перерахунки за комунальні послуги на практиці? Наприклад, температура у Вашій квартирі нижче нормованої. Тоді для здійснення порахунку потрібна така послідовність дій:

1.    Споживач має повідомити виконавця послуг – підприємство Теплоенерго  (усно чи письмово) про неналежне надання або ненадання послуг (тобто про низьку температуру у квартирі).
2.    Представник виконавця послуг:
- зобов'язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла це повідомлення, − (ПІБ), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття;
- якщо відомі причини неналежного надання або ненадання послуги, зобов'язаний невідкладно повідомити про це споживача та зробити відповідну відмітку в журналі реєстрації заявок. Це і є підставою для визнання виконавцем факту неналежного надання або ненадання послуг;
- якщо не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний узгодити з виконавцем точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг. Для проведення такої перевірки у приміщенні споживача представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку.

Прийшовши до споживача, представник Теплоенерго має здійснити вимірювання температури повітря у квартирі за допомогою спеціального обладнання та провести обстеження задля виявлення причин зниження якості теплоносія.
Зауважимо, що вимірювання температури повітря у квартирі повинне проводиться приладами, повіреними органами Держстандарту. Представники Теплоенерго на складання актів мають приходити, як правило, зі своїми термометрами. Проте для тих випадків, коли вони можуть не з'явитися, потрібно придбати такий прилад вже повірений або ж самостійно повірити його в місцевому представництві Держстандарту.Щоб складені Вами акти-претензії були визнані обґрунтованими, квартира повинна бути утеплена, а вимірювання температури повітря треба проводити на рівні 1,5 м від підлоги і бажано у всіх кімнатах.Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. Якщо представник виконавця не прибув у погоджений умовами договору строк або необґрунтовано відмовляється від підписання акта-претензії, акт вважатиметься дійсним, якщо його підпишуть не менш як два споживачі. Тобто ви можете звернутися до своїх сусідів, щоб вони своїми підписами підтвердили факт ненадання або надання неякісних послуг. Акт-претензію ви подаєте виконавцю, який протягом трьох робочих днів має вирішити питання про перерахунок платежів або письмово видати вам обґрунтовану письмову відмову у задоволенні його претензій.

Виконавець зобов’язаний розглядати у визначений законодавством термін претензії та скарги споживачів і проводити відповідні перерахунки розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості.

Якщо по закінченню трьох днів не буде дана відповідь на акт-претензію, то вважається, що виконавець визнав факти, викладені в акті-претензії, і відповідно зобов’язаний здійснити перерахунок. 

У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг, споживач і виконавець визначають час і дату повторної перевірки. Для її проведення запрошується представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представник об'єднання споживачів (якщо таке створене у будинку). За результатами повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді.

Покращення у житлово-комунальній сфері залежить як від виконавців послуг, так і від споживачів. Перші мають докладати всіх зусиль та забезпечувати максимальний рівень якості комунальних послуг. а ми з вами як споживачі -  здійснювати громадський контроль якості наданих послуг та своєчасно і в повному обсязі сплачувати за них.