Навчально – виховний процес в Україні від освітніх навчальних закладів вимагає сьогодні перегляду виховних і навчально – пізнавальних цінностей. Нові вимоги в системі освіти потребують нових підходів, зокрема методики навчання й виховання.
В освітній галузі України триває всеукраїнський експеримент «Психологічне проектування соціального розвитку особистості учнів загальноосвітніх навчальних закладів». У ході експерименту створено нову систему навчально-виховної роботи, що передбачає застосування інноваційних технологій.
У місті Артемівську, на запрошення начальника відділу освіти М.А.Рубцової, побував кандидат педагогічних наук, докторант, завідувач відділу проектування розвитку обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України Киричук В.О. Як автор двох програм «Універсал» він провів ознайомлювальний семінар у загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №5 з профільним навчанням із психолого-педагогічного проектування соціального розвитку учнів для керівників освітніх навчальних закладів нашого міста. Під час семінару за участю завідуючої міським методичним кабінетом відділу освіти Н.В.Лисюк, методиста ММК Голяєвої Г.Й., керівників освітніх навчальних закладів було розглянуто систему психолого-педагогічного проектування соціального розвитку учнів. За допомогою діагностично-проектувального комп’ютерного комплексу «Універсал» швидко аналізуються найвірогідніші причини конкретної проблеми та потенційні можливості особистісного розвитку, визначаються високоефективні шляхи й методи психолого-педагогічного впливу. Керівники освітніх навчальних закладів були приємно вражені тим, як за кілька хвилин можна провести аналіз проблем усіх учасників навчально-виховного процесу, класних колективів, окремих груп учнів, спланувати роботу закладу тощо.
Тішить, за словами керівників, що ці інновації спрямовані на гармонійний розвиток учнів,їхнє комфортне перебування в школі, позитивні емоції у взаєминах зі школярами й педагогами.
Сподіваємося, що продовження й поглиблення цих експериментальних досліджень надасть можливість і нам вийти на реальні позитивні результати, створить умови для прогресивного розвитку інноваційного процесу в системі освіти міста.