Рубрики

ОСББ

«БУДУЙ СВОЄ» – це програма підтримки підприємництва створена Ощадбанком


КНП "Центр первинної медичної допомоги м. Бахмута"


Урядова "гаряча лінія" для громадян з порушенням слуху

Центр допомоги учасникам АТО


Поліція охорони Національної поліції України



Хто онлайн

Зараз на сайті 0 користувачів та 98 гостей.

Верховна рада України

«Два світа, два дитинства» - у пошуках істини

Переглядів: 8341
22.11.2011 - 09:57

17 листопада 2011 на базі дошкільного закладу № 16 відбулося засідання психолого- педагогічного клубу «Паросток» для вихователів-методистів, психологів і педагогів дошкільних установ міста по темі «Педагогічні умови здійснення тендерного підходу у вихованні дошкільників».

Метою заходу було розкрити аспекти диференційованого виховання дівчаток і хлопчиків в умовах дитячого садка й родини, привернути увагу до проблеми тендерної соціалізації, дати уявлення про етапи роботи в цьому напрямку.

Вихователь дитячого садка № 16, Добрянська Т.О. представила інтегроване заняття «Ми такі різні» з дітьми середньої групи, на якому використовувалися ігрові інтерактивні форми навчання дітей. Разом з Лунтиком діти, «піднімаючись по сходинках дорослішання», закріпили й упорядкували послідовність вікового й статевого розвитку людини. В ігрових завданнях підбирали предмети, що задовольняють потреби дітей залежно від їхньої статі. У спільних з дорослими музично-комунікативних іграх у дітей розвивалися основи соціальної взаємодії між хлопчиками й дівчинками, дорослими й дітьми. Намагаючись погоджувати свої дії з діями партнера при виконанні роботи в парі, діти добирали атрибути до чоловічих і жіночих професій. Наприкінці заняття для Лунтика малята зробили виставку-фоторепортаж «Ми такі різні», прикрасивши її стікерами для дівчинок і хлопчиків. Протягом усього заняття Добрянська Т.О. виховувала культуру дружніх відносин у дитячому колективі, толерантне відношення до захоплень і розуміння рівних прав на вибір хлопчиків і дівчинок.

Після переглянутого заняття слухачі провели його аспектний аналіз. Учасники клубу відзначили професійну компетентність педагога у формуванні соціального досвіду вихованців, партнерські, довірливі відносини у взаєминах між дітьми й з педагогом.

Керівник клубу «Паросток» вихователь-методист Ошерова В.Н. у методичному діалозі «У пошуках істини «Два мири, два дитинства» з використанням мультимедійної презентації, розкрила актуальність проблеми тендерного виховання дітей-дошкільників, охопила різноманітні форми, ігрові методи й напрямки з розвитку тендерної соціалізації й активізувала колег у практичному застосуванні цих методів, використовуючи педагогічну технологію «Інтернет-газета». У процесі підготовки матеріалів для рубрик Інтернет-газети «Малюки та малята» педагогами обговорювалися складової тендерної компетентності вихователів і батьків; виконувалися творчі завдання «Малюємо емблему жіночності й мужності», складалася ігротека для дівчаток і хлопчиків, була організована виставка дитячих книг для хлопчиків і дівчат. Педагоги одержали можливість реалізувати свою інформаційну й професійну компетентність, навчитися самим і навчити колег.

Керівник клубу, практичний психолог дошкільної установи № 52 Михайленко М.М. спільно зі слухачами провела тендерний аналіз програми «Я у Світі», відкрила нові наукові підходи до навчання й виховання хлопчиків і дівчат у родині, в освітніх і виховних закладах, оформивши «сторінку на сайті». Закріплюючи отриману інформацію, Михайленко М.М., провела з учасниками ігровий практикум «Хлопчики та дівчатка». Педагоги вибирали виховні позиції з розкриття потенціалу дівчаток і хлопчиків, виробляли рекомендації для батьків, що дозволило сформувати в педагогів досвід виконання педагогічних проектів з проблеми.

Завідуюча дошкільним закладом № 16 Чичайкіна Ю.П. здійснила захист колективного педагогічного проекту «Гендерне виховання в умовах дошкільного закладу», розкривши суть форм і методів роботи з педагогами, дітьми й родинами дитячого садка з виховання початкових якостей мужності й жіночності, добрих взаємин між хлопчиками й дівчатками.

Великий інтерес присутніх викликала оглядова екскурсія по групах дошкільного закладу № 16 «Ромашка», у ході якої учасникам творчого об'єднання було продемонстровано сучасне предметно- розвиваюче середовище, орієнтоване на тендерну самосвідомість дошкільників.

По завершенню зустрічі, учасники творчого клубу «Паросток» поділилися з колегами ідеями, цікавими спостереженнями, своїми авторськими знахідками в області тендерного розвитку дошкільників.

Учасники висловили подяку керівникам клубу, всьому колективу дитячого садка, відзначили, що зустріч була творчою, а головне - продуктивною.

Останні статті на сайті