Рубрики

ОСББ

«БУДУЙ СВОЄ» – це програма підтримки підприємництва створена Ощадбанком


КНП "Центр первинної медичної допомоги м. Бахмута"

Головне управління пенсійного фонду України


Урядова "гаряча лінія" для громадян з порушенням слуху

Центр допомоги учасникам АТО


Поліція охорони Національної поліції України



Хто онлайн

Зараз на сайті 0 користувачів та 42 гостя.

Сайт Артемівської міської централізованної бібліотечної системи

«Шкільні» хвороби

Переглядів: 5233

«Шкільні» хвороби – захворювання, що діагностують у  дітей шкільного віку (від 6 до 17 років). Найчастіше  це  захворювання опорно-рухового апарату, шлунково-кишкового тракту. Також значне місце займають хвороби   органів зору.

Недостатня освітленість робочого місця, тривале перенапруження очей призводить до захворювань органів зору, щоб уникнути проблем із зором, необхідно дотримуватись санітарно-гігієнічних вимог у навчальних приміщеннях.

За результатами проведених Бахмутською районною філією ДУ «Донецький ОЛЦ МОЗ України» досліджень встановлено:

  • рівні загального освітлення не відповідають нормативним значенням у 75%  вимірювань (парти, робочі столи вчителів, класні дошки, тощо);
  • зареєстровано мінімальні рівні загального освітлення в 70-80 люкс (лк) на партах при нормі 400лк та 80-100лк на центрі класної дошки при нормі 500лк, нерівномірність горизонтального освітлення по площі приміщення (відношення максимального рівня освітлення до мінімального) досягає 2,0-3,0;
  • позитивним напрямком є використання  енергоощадних типів джерел освітлення – люмінесцентні лампи, в т. ч. їх компактні модифікації, але при цьому виявлені факти одночасного використання в приміщеннях ламп з різною кольоровою температурою (білий, холодно-білий суміщено з жовтим), що порушує рівномірність світлокольорового середовища та ускладнює процес адаптації, підсилює втомлюваність та напружує нервово-емоційний стан учнів;
  • відмічені часті випадки несвоєчасної заміни непрацюючих ламп або неповна їх комплектація в освітлювальних приладах;
  • не у всіх навчальних приміщеннях дотримана рекомендована електрична схема включення освітлювальних приладів, а саме – окреме включення другого від вікон ряду електроламп; в дійсності в приміщеннях обладнано 2-4 вимикачі з хаотичним включенням ламп;
  • відмічається велика різноманітність видів та типів освітлювальних приладів, плафонів (в т. ч. декоративних, кольорових) в однотипних приміщеннях, що ускладнює створення загального підходу щодо вибору кількісно-якісної системи штучного загального освітлення, а також створює незручні та важкодоступні умови для якісного миття світильників;
  • нераціональний підбір та використання світлозахисних елементів (штори, жалюзі) погіршують параметри природного та суміщеного освітлення в навчальних приміщеннях.

Зазначені факти є наслідком недотримання вимог ДСанПіН 5.5.2.008-01 (Державні санітарні правила і норми «Влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу»), ДБН В.2.5-28-2006 («Природне і штучне освітлення»)

Згідно статистичним даним «Звітів про захворювання…» ( медичні форми  № 12  за 2016 рік)  у дітей шкільного віку відмічається чітка динаміка росту рівня хвороб ока та придаткового апарату, насамперед міопії (короткозорості) в розрізі вікових груп, а саме: діти від 0 до 6 років – 7,93 випадків на 1000 дітей та 0,39% в структурі загальної захворюваності, діти від 7 до 14 років – 57,90 випадків на 1000 дітей та 3,14% в структурі загальної захворюваності, підлітки від 15 до 17 років – 144,49 випадків на 1000 дітей та 6,40% в структурі загальної захворюваності. Таким чином, за період навчання в школі кількість дітей з набутим порушенням зору (короткозорість) збільшується у 18 разів.

Безумовно велике значення має і відповідність гігієнічним нормам робочого місця дитини удома, на що рекомендуємо звернути увагу батькам. Значний час перебування дитини за комп’ютером, що є великою проблемою у теперішній час, також негативно впливає на виникнення захворювань, у тому числі зору.

Небезпека незадовільного освітлення впливає не тільки на орган зору. Так, за необхідності продовжувати навчальний процес до кінця навчального часу – учні компенсують напруження, перевтому та погіршення зору зменшенням дистанції від ока до зошита або підручника, нахиляючись до парти. При цьому порушується осанка учня та створюються передумови для викривлення хребта та погіршення роботи внутрішніх органів.

Набуті за період шкільного навчання патології органу зору, хребта, тощо можуть обмежити в подальшому вибір спеціальності (професії) де є обмеження за станом здоров’я.

Підготовлено Бахмутською районною  філією ДУ «Донецький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я України»