Рубрики

ОСББ

«БУДУЙ СВОЄ» – це програма підтримки підприємництва створена Ощадбанком


КНП "Центр первинної медичної допомоги м. Бахмута"

Головне управління пенсійного фонду України


Урядова "гаряча лінія" для громадян з порушенням слуху

Центр допомоги учасникам АТО


Поліція охорони Національної поліції України



Хто онлайн

Зараз на сайті 0 користувачів та 41 гість.

ExportUA

Необхідність дотримання соціальних гарантій кожному

Переглядів: 1192
23.08.2018 - 14:26

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1022» внесено зміни до Положення про порядок надання населенню щомісячних субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також один раз на рік субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та    рідкого пічного побутового палива визначаються Положенням, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995р. № 848 (у редакції постанови КМУ від 22.09.1997р. № 1050, зі змінами), яке викладено у новій редакції та набрало чинності  з 1 травня 2018 р.

Згідно п.6 пп.3 абз.3,4 Положення житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (далі — особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії), і в цьому періоді:

  • вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або
  • вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.

Відповідно п.7 Положення за наявності умов, зазначених у пункті 6 цього Положення, житлову субсидію може бути призначено за рішенням комісії виходячи з конкретних обставин, що склалися.

Рішення про призначення (відмову в призначенні) житлової субсидії в таких випадках приймається комісією на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

Позитивне рішення комісії про призначення житлової субсидії може бути прийнято лише у разі, коли такі особи:

  • перебувають у складних життєвих обставинах, викликаних тривалою хворобою, що підтверджується висновком (довідкою) лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
  • на момент призначення житлової субсидії сплачують єдиний соціальний внесок у розмірі, не меншому ніж мінімальний, протягом двох місяців підряд перед днем звернення за призначенням житлової субсидії або сплачують єдиний соціальний внесок у розмірі, не меншому ніж мінімальний, протягом двох місяців підряд перед місяцем, в якому житлова субсидія призначається без звернення громадянина.

На підставі п.12 Положення, якщо у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, і в цьому періоді їх доходи були такими, що зазначені в абзацах третьому, четвертому підпункту 3 пункту 6 цього Положення, у разі призначення житлової субсидії таким домогосподарствам (у тому числі за рішенням комісії) в розрахунок сукупного доходу домогосподарства включається середньомісячний дохід таких осіб у розмірі:

  • одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, - в окремих випадках за рішенням комісії у разі, коли такі особи перебувають у складних життєвих обставинах;
  • трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, - в усіх інших випадках.

Таким чином, призначення субсидії залежить від багатьох факторів, у т.ч. від мінімальної заробітної плати та повної сплати єдиного соціального внеску.

Згідно зі ст.1 Закону України «Про оплату праці» заробітна плата – це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати (далі – МЗП).

Якщо нарахована заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою за законодавчо встановлений розмір МЗП, роботодавець проводить доплату до рівня МЗП, яка виплачується щомісячно одночасно з виплатою заробітної плати.

У разі укладення трудового договору про роботу на умовах неповного робочого часу, а також у разі невиконання працівником у повному обсязі місячної (годинної) норми праці МЗП виплачується пропорційно до виконаної норми праці.

Важливо зазначити, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь - якою системою оплати праці.

Крім цього, від мінімальної заробітної плати залежить мінімальний страховий внесок – сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), що підлягає сплаті щомісяця.

З 01.01.2018 р. мінімальний страховий внесок становить 819,06 грн. (3723 грн. – мінімальна заробітна плата х 22%). Якщо з яких-небудь причин результат ЄСВ виходить нижче 819,06 грн, то роботодавцю доведеться донарахувати до зазначеного мінімуму. Нарахування не може бути меншим від мінімального внеску для працівника, що працює за основним місцем роботи. Від сплати ЄСВ залежить призначення пенсій, субсидій.

Оплату єдиного соціального внеску здійснюють підприємства або організації, які виступають в ролі роботодавців і є учасниками системи соціального страхування. Роботодавцем може виступати і підприємець, який у своїй діяльності використовує працю найманих працівників, або підприємець (фізична особа), який забезпечує себе роботою самостійно.

Однак, іноді на підприємствах виникають трудові спори, які розглядаються і вирішуються згідно із Законом України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)». Причинами виникнення трудових конфліктів на підприємствах, в установах, організаціях залишаються значна заборгованість із виплати заробітної плати та порушення термінів виплати поточної заробітної плати. Серед інших – підвищення рівня оплати праці, запровадження встановленого законом мінімального розміру оплати праці, укладання і виконання колективних договорів і угод.

Якщо сторони конфлікту не змогли врегулювати розбіжності і вирішити спір, то для вирішення колективних трудових спорів створена Національна служба посередництва та примирення (далі - НСПП). НСПП проводить моніторинг стану соціально – трудових відносин у колективах підприємств, установ, організацій, надає консультації та рекомендації найманим працівникам та профспілковим організаціям з питань вирішення спірних питань в правовому руслі, в тому числі і шляхом вступу у колективні трудові спори (конфлікти). Звернутися у відділення НСПП в Донецькій області можливо за адресою: 84122, м. Слов’янськ, вул. Світлодарська,4, тел. (0626)22-59-99. Консультації з цих питань Ви можете отримати в Управлінні праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради, яке розташовано за адресою: м. Бахмут, вул. Горбатова,57, каб.10, 21.

І.В.Сподіна,
начальник Управління праці
та соціального захисту населення
Бахмутської міської ради