Чи можливе відкриття рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ для філії?
Механізм відкриття та закриття рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ (далі — електронний рахунок) визначено Порядком електронного адміністрування ПДВ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 р. № 569 (далі — Порядок № 569).
Відповідно до п. 2 цього Порядку електронний рахунок — рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку.
Пунктом 5 Порядку № 569 встановлено, що електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстру платників податку, який ДФС після присвоєння особі індивідуального податкового номера платника податку надсилає Казначейству. При цьому для кожного платника податку Казначейством відкрито один електронний рахунок. Для філій чи окремих структурних підрозділів відкриття електронних рахунків у Казначействі не передбачено.
Таким чином, якщо платник ПДВ делегував філії право складання податкових накладних, на таку філію поширюються загальні правила складання та реєстрації в ЄРПН податкових накладних, а електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ у Казначействі відкривається виключно платнику податку — головному підприємству.