З 01 жовтня 2018 року почала діяти нова форма заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України. Відповідний Порядок фінансування страхувальників було затверджено постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12.
У разі настання у застрахованої особи страхового випадку, пов’язаного з тимчасовою втратою працездатності, комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства протягом десяти днів приймає рішення про призначення матеріального забезпечення застрахованій особі.
На підставі рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування страхувальник (роботодавець) нараховує суми матеріального забезпечення та оформлює заяву-розрахунок, яка повинна бути передана до відділення Фонду не пізніше 5 робочих днів з дати прийняття комісією такого рішення.
Згідно з оновленим Порядком № 12 здійснюється фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілих за такими видами:
- Ø допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною),
- Ø допомоги по вагітності та пологах,
- Ø допомоги на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві),
- Ø допомога по тимчасовій непрацездатності, що настала внаслідок нещасного випадку на виробництві чи професійного захворювання,
- Ø виплата в разі тимчасового переведення потерпілого на легшу, нижче оплачувану роботу,
- Ø відшкодування вартості поховання потерпілого та пов'язаних із цим ритуальних послуг.
Заяву-розрахунок необхідно подавати до Фонду за місцезнаходженням або місцем проживання страхувальника. У свою чергу, новацією є можливість надсилати заяву-розрахунок в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису. Водночас залишається можливість подавати заяву-розрахунок у паперовому вигляді особисто до Фонду.
Оновлений документ розширено відомостями щодо виду зайнятості, страхового стажу, пільг постраждалих на ЧАЕС, більш повною інформацією щодо листка непрацездатності тощо.
Після надходження заяви-розрахунку спеціалісти відділення Фонду здійснюють перевірку інформації, наведеної у ній, перевіряє правильність заповнення реквізитів, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування, дані про сплату ним єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, наявність у Фонді зареєстрованого нещасного випадку або профзахворювання (у разі проведення виплат потерпілим на виробництві (членам їх сімей), правильності нарахування виплат, та у разі відсутності зауважень протягом десяти робочих днів здійснює фінансування сум, зазначених у заяві-розрахунку.
При виявленні помилок або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з рекомендаціями щодо їх усунення.
Після надходження коштів, зазначених у заяві-розрахунку, на рахунок страхувальника, останній зобов'язаний здійснити виплату відповідного матеріального забезпечення у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати. У такі ж строки здійснюються і виплати потерпілим на виробництві.
Звертаємо увагу, що з 01 жовтня цього року страхувальник повинен надсилати повідомлення про здійснені виплати застрахованим особам за спеціальною формою, затвердженою Порядком №12, протягом місяця з дня проведення таких виплат.
Бахмутське міське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області приймає заяви-розрахунки за адресою: м. Бахмут, вул.Б.Горбатова, буд. 4 каб. 1; (консультації за телефоном: (0627) 44-53-79).
Останні статті на сайті
- Щодо добровільної сплати єдиного внеску
- Як фізичній особі подати заяву про включення до реєстру волонтерів?
- Продаж підакцизних товарів: код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у чеках РРО/ПРРО
- Пенсійне забезпечення окремих категорій працівників сільського господарства
- Як правильно заповнити платнику податків реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції у разі погашення податкового боргу
- Платники з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства: новостворені підприємства
- Нові вимоги та порядок подання звітності № 1-ВП та № 1-ОП
- Зупинення реєстрації помилково складених податкових накладних: подання письмових пояснень
- Граничні строки реєстрації податкових накладних в ЄРПН протягом дії воєнного стану
- Особливості складання податкової звітності з ПДВ: звітний період жовтень 2024 року