В Україні, яка "крокує" до єдиного світового простору, упровадження інформаційних технологій набуває все більш масштабного і комплексного характеру.
Кожного року зростає відсотковий показник забезпеченості загальноосвітніх навчальних закладів комп’ютерною технікою та електронними педагогічними програмними засобами. Творчість, емоційність і натхнення вчителя буди завжди цінуватися суспільством, особливо, якщо вчитель буде збагачуватися новими знаннями, використовувати ефективні технології навчання, в тому числі і інформаційно-комунікаційні.
13 грудня поточного року на базі Артемівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 було проведено педраду в рамках округу № 2 «Крок у майбутнє» за темою «Інформатизація освіти як засіб підвищення її якості». Мета заходу - обґрунтування необхідності вдосконалення системи підготовки вчителів до використання інформаційно – комунікаційних технологій в освітньому процесі.
Відповідно до наказу про підготовку педагогічної ради було проведено декаду педмайстерності вчителями школи. Також в рамках округу між загальноосвітніми школами № 2 та 18 організовано роботу «Інтегрованого майданчика». Відбулося взаємовідвідування уроків молодими та досвідченими вчителями з метою надання методичної допомоги та обміну досвідом. Більшість уроків пройшло на високому методичному рівні з використанням презентаційних матеріалів, електронних уроків, відеороликів. Безумовно, що в першу чергу дані уроки викликали зацікавленість учнів. Відвідати відкриті уроки мали змогу всі бажаючі.
Що ж нового вносить у навчальний процес комп’ютер? Інформатика загалом має модернізуючий вплив на всі сфери суспільного життя, але сфера навчання і виховання особливі в цьому відношенні. Якщо технологію будь-якого виробничого процесу можна виконати (і повторити) в усіх деталях, то в навчально-виховному процесі зробити це неможливо, а тому особливо актуальним є питання відбору інформації і правильного та вчасного її подання, що дозволяє пожвавити процес навчання, надати йому динамізму, гнучкості, посилити його прикладну спрямованість.
Відповідно до мети педради було проаналізовано необхідні умови для впровадження ІКТ вчителями, представлено систему інформаційно- комунікативних компетентностей вчителя, презентовано можливості для формування інформаційної культури педагога.
На кожній педраді завжди повинні обговорюватися два аспекти питання – наявні проблеми та шляхи вирішення кожної окремо. Однією з проблем є позиція, що не всі вчителі психологічно готові до використання як інформаційно-комунікаційних технологій так і інтерактивних технологій навчання, розуміють тенденції розвитку інформаційних технологій, можливості та результати їх впровадження.
Вважаємо, що системну підготовку вчителя можна отримати лише, якщо проводити поступове, практичне навчання з розумінням можливостей сучасних технічних засобів та програмних засобів електронного призначення, психолого-педагогічних аспектів використання комп’ютерної техніки, враховуючи кваліфікацію, мотивацію, вік.
Дуже доречним став обмін досвідом роботи з окремих аспектів навчання молодих , перспективних педагогів – новаторів шкіл округу. В ході педради в практичній частині педради «Маленькі відкриття для великого майбутнього» поділилися досвідом роботи педагоги ЗОШ № 18 Бусел І.С. та Владиславська С.Є., ЗОШ № 12 Богданцева Л.В., Єзан І.С, ЗОШ № 12 Шевченко Т.В., Федулова Д.В, Кривоніс М.В.
При проведенні практичного заняття організовано роботу 5 творчих груп, які створили міні – проекти з використанням інформаційно – комунікаційної технології. Яскравими, цікавими, насиченими змістовно виявилися проекти творчих груп під керівництвом заступника директора з НВР ЗОШ № 18 Яблокової Т.О. та вчителя української мови та літератури ЗОШ № 2 Шитікової С.В.
Заслухавши винесені на обговорення питання а також виступи педагогів шкіл освітнього округу слід відмітити , що кожна школа має певні успіхи з впровадження ІКТ технологій в освітній процес. Об’єднавши зусилля кожного педагогічного колективу, пропагуючи передовий педагогічний досвід, організовуючи обмін досвідом та напрацьованим методичним матеріалом можна отримати певний позитивний результат: створення такої освітньої системи, яка буде орієнтована на виклики інформаційного суспільства, сформує систему цінностей і пріоритетів інформаційного суспільства для використання інформаційно-комунікаційних технологій у формуванні особистості.